Klicka på bilderna för större storlek.
|
|
Börjat bygga mittklump till bakvagnen.
|
|
|
Bussningar i acetalplast till länkarmarna.
|
|
|
Mittklump till bakvagnen med fästöron och delar till länkarmarna.
|
|
|
Mittklumpen klar.
|
|
|
Början på CAD-modell
|
|
|
|
Hub, rodlänkar och undre fästen till hubbarna.
|
|
|
En nästan färdig länkarm provmonterad.
|
|
|
En av de övre främre länkarmarna samt en del notchade rör för att tillverka de övriga.
|
|
|
De nedre länkarmarna nästan färdiga, det ska dit förstärkningsplattor längst ut.
|
|
|
Blev tvungen att skära gängerna i svarven pga att det var en lite lustig dimention på gängorna i hubbarna; 1 1/8 x20.
|
|
|
|
Modell av de övre fästerna till hubbarna.
|
|
|
|
Jigg för punktning av a-armarna.
|
|
|
Samtliga a-armar färdiga.
|
|
|
Förstärkningsplatta samt ställe att sätta fästerna för pushrodsen.
|
|
|
|
Fäste för toe-stagen.
|
|
|
Lite ändringar i CAD-modellen
|
|
|
Chassiet börjar växa fram, rören är bara utlagda och alltså inte svetsade än.
|
|
|
|
Mittendelen av chassiet, nu ska jag skaffa en bur att svetsa in.
|
|
|
|
Cad-modellen med bur, det ska dit lite fler rör så den blir bättre triangulerad.
Den är inte så hög som den verkar.
|
|
|
Fäste för toestaget i bakvagnen.
|
|
|
Diffklump till ford sierra med nybyggd kåpa över.
|
|
|
Drevämne
|
|
|
Färdigt drev.
|
|
|
|
CAD-modellen utvecklas.
|
|
|
Diffklumpen monterad.
|
|
|
Nya främre A-armar.
|
|
|
Kaross som ska bli gjutplugg.
|
|
|
Lite rost i golvet...
|
|
|
|
2 st R1 motorer.
|
|
|
Infästningarna för bakre coilovers är ihoppunktade.
|
|
|
|
Fästena för bakre coilovers är klara.
|
|
|
Börjat slipa på gjutpluggen.
|
|
|
|
|
|
|
vå lager slipgrund, först ett tjockt som sedan slipas sedan ett tunt lager.
|
|
|
|
|
Avslutar med ett lager klarlack.
|
|
|
|
Formen till taket gjutet.
|
|
|
Sprutar gelcoat.
|
|
|
|
|
|
|
Då var gjutformen nästan klar, bara ramar runt den för att staga upp den kvar.
|
|
|
|
|
|
|
Förstärkningar av karossen.
|
|
|
|
Grovrenkapning av karossen, en nogrannare renkapning kommer att göras senare när rutor, skärmbreddare mm ska monteras.
|
|
|
|
|
Karossens vikt 22.2 kg med en del ställen som ska kapas bort.
|
|
|
|
Då har man börjat bygga buren, de första rören är ihoppunktade.
|
|
|
|
|
|
Har ramlat dit ett par rör till...
|
|
|
|
Delar till bromspedalstället utskurna med brossans cnc-plasma.
|
|
|
Bromspedalstället ihoppunktat samt delar till kopplingspedalen.
|
|
|
Tank i aluminium, ca 30 liter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bromsok bak
|
|
|
|
|
|
|
Muttrar a-armar
|
|
|
Nya och gamla kojan
|
|
|
|
Bakbromsar
|
|
|
|
Nya fälgarna
|
|
|
Skarvhylsa till rattstång
|
|
|
Skarvad rattstång
|
|
|
Kylvattenrör
|
|
|
Kylare
|
|
|
|
Knutkors till styrningen
|
|
|
Bur där tanken ska sitta, ska sedan kapslas in i plåt för att skilja tanken från motorutrymmet.
|
|
|
Tändspolar
|
|
|
|
|
|
|
Backväxel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ett lager slipgrund på gjutpluggen för instrumentpanelen.
|
|
|
Gjutpluggen färdig
|
|
|
Formen klar.
|
|
|
|
Instrumentpanelen färdiggjuten.
|
|
|
|
|
Början till fördtärkningar av taket.
|
|
|
|
|
|
|
|
Inkapsling av tankutrymmet.
|
|
|
|
|
|
|
|
Uppfallningsmekanism för bakväxeln
|
|
|
Grill på plats
|
|
|
Satt dit handbromsbromsok
|
|
|
Lösa delar blästrade
|
|
|
|
Epoxi-grundade
|
|
|
|
|
|
Pulverlackade
|
|
|
|
|
|
Lite delar ihopmonterade
|
|
|
Golvet på plats
|
|
|
Redo för blästring och lack
|
|
|
|
Baffelplåt
|
|
|
Uppgraderad koppling
|
|
|
|
|
Kedjeskydd
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Slipar spackel...
|
|
|
Slipgrund
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|